Skip to main content

Het Begin

Tikonana is geboren uit de erkenning dat de eindeloze cyclus van te klein wordende babykleding bijdraagt aan rommel en textielverspilling. In zijn eigen rol als vader zag Jurgen Buuts, de man aan het roer van Tikonana, het prangende probleem en voelde de noodzaak om in te grijpen.

Aangespoord door de geboorte van zijn dochter Siënna, stelde Jurgen zich een gemeenschap voor waar ouders kosteloos babykleertjes konden delen. Deze ambitie bracht Tikonana tot leven, een plek die families empowered, zich inzet voor duurzaamheid en de mode voor onze baby’s herdefinieert. Ga met ons mee op deze reis om samen een betere toekomst te bouwen.

Missie

Onze missie is om moeders via ons platform toegang te geven tot gratis babykleding. We willen een hechte community vormen waar leden elkaar helpen met het geven en ontvangen van gratis babykleding.

Tegelijkertijd dragen we bij aan het tegengaan van textielverspilling en scheppen we een duurzame, betaalbare toekomst voor alle families. Samen innoveren we de manier waarop we onze kleintjes aankleden.

Visie

Onze visie is om hét platform te zijn voor gratis babykleding! We willen een wereld creëren waarin elke familie gebruik kan maken van gratis, kwalitatieve babykleding en hiermee zowel besparingen realiseert als bijdraagt aan een groenere planeet door textielafval te verminderen.

Wij vertrouwen op de kracht van gemeenschap en de waarde van samenwerking, en we streven ernaar ouders te motiveren om gezamenlijk deze visie te realiseren.

Onze impact

8,3
CO2-uitstoot vermeden
9
Liter water bespaard
100
Geld bespaard
10
Babykleertjes gedeeld

Ons Team

Jurgen Buuts
CEO
Kyra Hendrix
CMO
Erwin van Hoof
CTO
Frank Wagemakers
CFO